סער: "שלוש פסיקות רצופות של בג"צ גורמות נזק, הפליטים הסוריים עלולים לבוא"

אהרן ברקוביץ No Comments on סער: "שלוש פסיקות רצופות של בג"צ גורמות נזק, הפליטים הסוריים עלולים לבוא"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הפנים לשעבר גדעון סער שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי ואמר כי פסיקת בג"צ בנושא המסתננים עלולה להפוך את הקערה על פיה ולהרוס את כל המאמצים שהשקיעה ישראל.

בהתייחס לפסיקת בג"ץ בנושא המסתננים סיפר גדעון סער כי בתקופתו נבנה מתקן חולות. לדבריו, בזמן כהונתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיעו רבבות מסתננים ובתקופת כהונתו שלו כשר הפנים נבלמה ההסתננות, ולא עוד אלא בתקופתו יצאו המוני מסתננים מגבול ישראל.

"שלוש פסיקות רצופות של בג"צ שכרסמו בעמדת הדרג המדיני גורמות נזק. בעקבות ההתערבות של בג"צ היציאה של המסתננים נבלמה ואני חושש שיש תחילה של טפטוף מחודש. החובה על הממשלה היום היא לקחת את המושכות ולנקוט בשורה של פעולות שניתן לבצע כמו הרחבה של המתקן בחולות".

על הטענה שעולה מצד גורמי שמאל כי הם המסתננים הינם פליטים אמר סער כי "בסודן לא מתחוללת מלחמה והיא אינה נמצאת בקשרים דיפלומטים עם מדינת ישראל אלא היא מדינת אויב. באריתראה יש מצב מיוחד מבינת זכויות אדם ויש חוו"ד משפטית שלא ניתן לגרש לשם באופן כפוי, אבל נתינת תמריצים הוכיחה את עצה".

הצעד המתבקש לדברי סער הוא להעביר את המסתננים ממרכזי הערים למתקני שהיה וכן להרחיב את ההסכמים עם מדינות צד שלישי. הוא הדגיש כי הממשלה חייבת לגבש עמדה ברורה בנושא המסתננים.

לדבריו, גם הפליטים הסוריים עולים לבוא, והבעיה תחריף אם היא לא תמוגר.



0 תגובות